צילום: גל קלמנץ
follow

מאמן כושר ומדריך קיקבוקס ו-Hiit

בן 31, בזוגיות, גר ברמת גן. מאמן כושר אישי, מדריך קיקבוקס, Hiit ואימונים פונקציונאליים. רכז קורס מדריכי קיקבוקס ומעביר השתלמויות Hiit למאמנים.
מתי התחלת להתאמן?
"אני מתאמן מאז שאני זוכר את עצמי".
כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן?
"6 פעמים".
האם אתה מקפיד על תזונה בנוסף לאימונים?
"תלוי בתקופות, אני אוהב לאכול ואוהב ליהנות מהאוכל. לא משנה מה אני אוכל, לא צריך להפריז בכמויות".
מה חשוב לך בתזונה?
"לקבל את כל מה שהגוף צריך כדי שימשיך לעבוד כמו מכונה, חשוב לי לא להיות בעודף או בחוסר. שלושת אבות המזון – חלבונים, פחמימות ושומנים, לצד ויטמינים ומינרלים".
מה טעם הפרו המועדף עליך?
"יוגורט דנונה פרו בעטיפה שחורה ולא ממותק של ה-20 גרם חלבון".
מה האימון המושלם מבחינתך?
"אין כזה דבר אימון מושלם, לכל אימון יש את הייחודיות שלו, אין אימון שבאמת עובד על כל מרכיבי הכושר, תמיד משהו יתפספס. צריך להגדיר מטרות, יעדים ולתכנן את המסלול כדי להגיע להצלחה כמו בכל דבר בחיים".
מה הטיפ הכי טוב שאתה יכול לתת למי שרוצה להתחיל להתאמן?
"לקחת מאמן אישי, ללמוד ולבנות את הבסיס ולהגדיר מטרות שבועיות וחודשיות. הבעיה אצל המתאמנים היא שרובם חושבים על קלוריות ופחות מתעניינים בחיזוק הגוף ושיפור התנועה. זה כמו שאני אקנה רכב וארצה שיראה יפה ונוצץ אבל בעצם המנוע מקרטע".
מה המתיחה הכי חשובה אחרי אימון שאסור לוותר עליה?
"ראשית, ההמלצה שלי היא לבצע אימון גמישות פעם או פעמיים בשבוע, ולאחר אימון לבצע מתיחה לאותם שרירים שעליהם עבדנו באותו אימון. למי שאין את הזמן אני ממליץ לתת נפח זמן ארוך יותר עבור המתיחות, כ-15 דקות, ולהרחיב במגוון המתיחות. אין מתיחה שחשובה יותר מהאחרת, כל המתיחות חשובות באותה מידה".
איזה מוזיקה אתה הכי אוהב לשמוע בזמן אימון?
"טראנסים".
מה החלק הכי חשוב באימון?
"החימום. חימום טוב ונכון יכין את הגוף לאימון. אני רואה מתאמנים שמבצעים חימום כללי על הליכון/אליפטיקל לפני תרגיל סקוואט. זה מיותר ולא יעיל. חימום ממוקד כמו חימום מפרקי ומתיחות דינמית יכינו את הגוף בצורה יעילה יותר לעיקר האימון".
מה עושים כשאין כוח/חשק להתאמן?
"מתאמנים בכל זאת, אין בעיה לעשות אימון חלקי. עדיף אימון קצר וחלש יותר מלא להתאמן בכלל. לא כל אימון חייב להיות 100% מיצוי".